Logo tasarım nasıl olmalı?

logo tasarım

Logo nedir? Lafız manaı olarak köken muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip mümkün.

Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde faaliyet gösteren teamülletmelerin ekseri logoları kolü özümleme değer. Lakin yekten okkalı kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.

Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile mebdelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Sadece, zorlamasız anlaşılır, hatırlanması zorlamasız, olabilir evetğunca azca sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir mazarrat verir.

Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi rahatılda sözıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.

logo tasarım