Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı topluluk içre değeri olan , kabiliyet, idare ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğteamülme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis için;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğteamültirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç zemin öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler kucakin birdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğteamülebilir, ancak sürecin doğası bileğteamülmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşırı filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğteamülikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim bilimi, sima kucakin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, test akıbetları kadar matlup davranış bileğteamüliklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko